lördag 28 februari 2009

matproblem och konferens

Jag är lactos intolerant och det är otroligt jobbigt när jag reser eller är på konferens. Jag klarar mig relativt bra om jag tar tabletter men det finne en gräns för allt. Jag klara inte att gå på mina tabletter hur länge som helst och jag måste därför vara noga med vad jag stoppar i mig hela tiden. En matallergi ska inte behöva vara ett hinder men det bli lätt det.

På helgens konferens är vi på en konferens gård med trevligt boende i en fantastisk miljö. Middagen i går var bra den med, men de hade glömt min specialkost vilket inte är så kul. Idag till lunch hände samma sak, en fantastisk broccolisoppa med grädde i. Då blev jag lite irriterad. Jag är helt på det klara med att jag får äta något annat men då måste det finnas ett alternativ, idag var alternativet, soppa eller ingen soppa!

Inga kommentarer: