fredag 27 februari 2009

Budskap och retorik


Efter några riktigt snuviga och rosliga dagar befinner jag mig nu på Skeviks gård utanför Stockholm med Moderat kvinnorna. Jag går en ganska lång topp utbildning som kvinnoförbundet arrangerar och den här helgen kommer vigas åt kommunikation på olika sätt.
Jag hoppas få inspiration att skriva ett gäng PM som ligger hemma och väntar på redigering efter det här. Första dagen har redan passerat och jag känner redan nu för att skippa middagen, skriva en artikel och sedan gå och lägga mig för helt frisk är jag inte ännu. Men jag är oerhört hungrig och kroppen skriker efter näring så det får nog bli middag och mingel istället
Kvällarna är oerhört viktiga på sådana här utbildningar, halva utbildningen handlar om nätverkande och det kommer det bjudas av ikväll. Vi är bara en person från varje valkrets här och det är oerhört skönt att i lugn och ro få vädra erfarenheter utan att känna konkurrensen från andra, valet närmar sig med stormsteg och vännerna är viktiga.

Inga kommentarer: