måndag 14 april 2008

Det kostar visst att bara titta!


För att vara lite sparsam så brukar inte jag byta bågar allt för ofta utan bara byta glasen när de behöver bytas. Den här gången gick inte det längre, mina nya specialglas fick inte plats i mina bågar som var för små så nu måste jag både byta glas och bågar...dyrt blev det!

Nya bågar är tungt, först och främst har jag ett minihuvud så jag får välja bågar på barnhyllan och vill man inte ha ljusblåabågar med rosa elefanter så är urvalet inte så stort! Dessutom fasnar jag alltis för små diskreta svarta bågar, finns inte så många par att välja mellan där heller.
Nu har jag hur som helst valt ett par som är mörkt bruna och är ruskigt lika dem jag har men lite större...
Jag har gått hos Optiker Edholm sedan jag fick reda på att jag var halvblind, det vill säga sedan jag var en halvmeter hög. de känner igen mig när jag kommer in och de är hur hjälpsamma som helst i butiken...en service som det är värt att betala en liten extra slant för även om det här kalaset hade varit mycket biligare hos en lågpriskedja.

Inga kommentarer: