onsdag 19 mars 2008

Film kan vara lärorikt!


Just nu sitter MUF Västmanland på partiexpen och tittar på den animerade filmen Antz. Kan väll vara kul att titta på film i glada vänners lag i och för sig men den här kvällen har faktiskt med politik att göra.

Antz är inte bara en jättebra film, det har djupa ideologiska budskap som kanske inte alltid är så självklara när man ser den första gången utan att tänka till. Filmen handlar i stora drag om en liten myra som inte trivs i kollektivet och visar på hur det är enklare, effektivare och framförallt roligare att vara en individ. Som vanligt hade jag glömt att äta varpå jag fick panikköpa en pizza till filmen, smaskigt med vitlök och räkor tyckte jag...men tydligen inte de andra i rummet ;)
Eftersom jag sätt filmen ett antal gånger funder jag på att gå hem och skriva en elak debattartikel om varför Rättvisemärkt är dåligt istället...men å andra sidan är det enklare att vara kvar här.

Inga kommentarer: