tisdag 7 november 2017

Trygghet i Västmanland

Efter en vecka i mycket lugnare tempo är det rätt skönt att komma tillbak ai vardagsrutinerna igen även om jag hade kunnat tänka mig en vecka till för att återhämta min hjärna ännu mer. Jag måste bli bättre på att boka av tid då jag verkligen är ledig, om det så bara är en kväll i veckna utan att hålla i telefonen hela tiden.

Hur som helst. Provvalet i Västmanland är över och det innebär att politiken kna börja rulla på som vanligt igen även om det kan bli personförändringar på nomineringsstämman den 18 november. För att planera senhösten träffades vi som är förtroendevalda och anställda i Västmanland för avstämming på expen. Det är myce tsom är på gå¨ng nu för at torganisationen ska fungera tryggt in i valåret. Material ska skapas och tryckas. Kampanjer ska planeras och utföras... det kommer bli en intensiv tid fram till valet men det känns som om alla är rätt beredda på detta och villiga att jobba hårt vilket kommer behövas.

Jag och kollegan Jessica Polfjärd skyndar från mötet för att träffa länets riksdagsledamöter med landshövdingen på Västerås slott. Dags för riksdagsbänk med andra ord.
Temat är säkerhet, försvar, polis och digitalt. Vi lever i en helt annan värld än tidigare och information kommer på många sätt att vara helt avgörande för framtiden. Att kartlägga en gruppering eller en persom idag är inte svårt och vi lämnar digitala fotavtryck ifrån oss hela tiden.
Ett demokratiproblem i hög utsträckning. Jag vill att medborgare och väljare vet vad jag har för mig på dagarna och vilka politiska frågor jag driver men jag vill inte bli utsatt för hot och våld för att illasinnade krafter vet var jag är och vad jag gör...

Inga kommentarer: