torsdag 8 juni 2017

Min krokiga rabarber





På temat konstiga saker att ta med sig på tåget, toppas min lista just nu av en krokig rabarber i ICA kasse. Men, vad gör man inte för sina kollegor som saknar rabarber och jag har i överflöd. Sagt och gjort, en uppgrävd planta från sommarhuset har fraktats fram och tillbaka över halva Sverige för att nå sin slutdestination i Stockholms skärgård någon gång snart.
Eftersom det varit röd dag under tisdagen så startar denna stockholmsvecka först på onsdagen och hela veckan blir lite fel. Men samma sak ska göras om än på kortare tid än vanligt och tempot är högt just nu. Det är mycket som ska bli klart innan riksdagen stänger för sommaruppehållet och det är en hel del debatter kvar. Nu innebär inte riksdagens stängning att vi lutar jobba på något sätt utan att vi istället befinner oss på resande fot fram till september när vi drar igång kammaren igen. För egen del så blir det några dagar obokad över midsommar men sedan är det full rulle med möten och kampanjer en hel vecka fram tills Almedalen drar igång den 2 Juli. Min Almedals vecka håller på att forma sig och det ser ut att bli en intensiv vecka även detta år. Jag kommer dessutom att vara där hela veckan eftersom Moderaternas dag ligger sista söndagen i år.

Efter Almedalsveckan är vi inne i mitten av Juli och efter det så ska jag försöka vara i stugan några behövliga veckor och där förbereda en del av höstens alla motioner och försöka få ner vårens uppbyggda stress till en normal nivå. Sedan kör jag igång med mina första möten redan i början av Augusti... ingen rast och ingen ro bara för att riksdagens kammare har sommaruppehåll med andra ord.




Inga kommentarer: