torsdag 4 maj 2017

Hela Sverige ska jobba

Det är budgettider i Riksdagen och i onsdags presenterade Moderaterna sin vårbudget. Det är en tydlig budget och budskapet att Moderaterna och alliansens politik syftar till jobblinjen istället för bidragslinjen. Arbetslinjen ska stärkas och inte avvecklas som Ulf Kristersson brukar säga.
Det finns nu äntligen två tydliga alternativ inom svensk politik och tonen inför höstens viktiga valbudget är tydlig. Det kommer bli en intensiv och intressant valrörelse som nu har startat.

Det var länge sedan den moderata kommittén i miljö- och jordbruksutskottet gjorde något kul ihop utöver all rolig politik och i veckan har det äntligen varit dags för kommittéfest. Eftersom någon har utsätt mig till partyfixare så är det jag som får bestämma och vad är då inte roligare att göra tillsammans än bowling och burgare.
All min styrketräning i vår har äntligen lönat sig, inte för att jag vann vår interna tävling men jag lyckades inte sträcka någonting den här gången.


Inga kommentarer: