fredag 7 april 2017

En väldigt bra födelsedag

Fyller år gör man bara en gång per år och då får man vara lite extra egoistisk och stå i centrum lite extra. Det har jag verkligen gjort med råge idag. Dagen har varit precis späckfylld till bristningsgränsen, men oj vad roligt jag haft.
Först en överläggning i miljö- och jordbruksutskottet där vi från Alliansen pressade Regeringen framför oss till ett mycket tydligare mål som dessutom låter den svenska skogen och framför allt det svenska skogsbruket leva vidare. ATL skriver om detta här.
Idag har jag dessutom besök av Linnea som tillsammans med Klara ska prao. Utskottet får de inte vara med på men efter det fick vi slänga i oss lite lunch och sedan rusa till kammaren. Dags för årets debatt om djurskyddsfrågor. Ett tunt ärende i år, inget nytt har hänt och vi väntar alla på den av regeringen utlovade djurskyddspropositionen. Replikskiftet mellan mig och socialdemokraternas representant kan vara värt att kolla på eftersom det står klart att regeringspartierna har noll koll på om propositionen verkligen kommer.
Efter debatten hinner vi till kontoret och byta papper innan det är dags för ledamöternas frågestund. Efter mitt besök på räddningstjänsten i Köping förra veckan hade jag och prao Klara förberett en fråga till infrastrukturminister Anna Johansson om utbyggnaden av E18 mellan Köping och Västerås. Tyvärr fick jag inte komma upp i debatten den här gången så jag han inte ställa min fråga, men det gör inget. Den kommer som en debattartikel i länstidningarna istället.
Min vänner i riksdagen har firat mig kungligt mellan möten och på FB under dagen, helt överväldigad av all kärlek, Den här presenten låg på skrivbordet från IT avdelningen när jag var där och vände på eftermiddagen.

Kollegan Jessica Polfjärd hade även ordnat så att Klara och Linnea fick träffa Anna Kinberg Batra en snabbis i moderaternas hus. Hon tackade även tjejerna för deras engagemang i MUF Västmanland vilket betyder mycket. Anna och Jessica hade lite bråttom eftersom utrikesnämnden just skulle sammanträda på slottet under ledning av kronprinsessan....tänk om man hade kunnat få vara prao där en dag!
Efter voteringen tog jag med tjejerna och åkte hem till länet igen. Riksdagsveckan är dock inte slut ännu, det blir en fredag och kanske en lördag också.


Inga kommentarer: