torsdag 30 mars 2017

Dessa tidiga mornar

Som bekant så är jag inte förtjust i tidiga morgon möten men som säkert också är bekant är jag invald i ett utskott som älskar tidiga mornar. Även denna torsdag kör vi igång tidigare än någon annan i riksdagen med ministerbesök i utskottet inför kommande EU nämnd. I dag var att mina fantastiska allianskollegor inte bara piggare än jag utan hade extra energi att dela med sig av så att även morgontrötta jag kom igång. Idag var vi färdiga innan klockan han slå nio och vad passar då inte bättre än gemensam Alliansfika. Tack till er för att ni står ut med mig.
Säsongen för skolbesök har nu officiellt börjat och idag hade jag vårens första skolklass. Denna gång hjälpte jag till med en klass från Karlstad som fick smyga omkring i kulvertar och korridorer för att lära sig mer om det interna arbetet i riksdagen.
Efter det hade jag så mycket att göra att jag medvetet lät bli att gå på statsministerns frågestund. Han med en massa på kontoret och listan av saker att göra inför helgen är klart kortare än några timmar tidigare.
Efter kort votering bär det hem till Västerås igen och skyndar mig upp till partikontoret för möte med Västerås moderaterna. Idag är helt klart en lång dag i möten och när jag väl kommer hem väntar en del inläsning inför imorgon.


Inga kommentarer: