söndag 12 februari 2017

Dåliga dagar

Svårt att inte kommentera de senaste opinionsmätningarna här. En sådan stor nedgång som både SIFO och Demoskop uppvisat var länge sedan moderaterna gick igenom. Jag kommer ihåg detta från valrörelsen 2002 och den var inte rolig för någon.

Klart att Moderaternas senaste utspel om att bryta det dödläge som finns i svensk politik just nu har påverkar siffrorna. Jag är inte så säker på att det är budskapet i sig som är problemet utan den spelteori som framför allt media ägnat sig åt. Klart att jag vill vinna valet 2018 och det tillsammans med kompisarna i Alliansen men hur och i vilka konstellationer det kommer ske kan vi bara spekulera om just nu eftersom det är väljarna som bestämmer först på valdagen. Jag vill prata politik och hur vi vänder Sverige och världen till något bättre!

Passar jättebra att bli däckad av influensan ordentligt igen nu, jag är inne på vecka fem av den här skiten nu och den är inte kul. Känns som jag blivit påbackad av en traktor i kroppen och mitt huvud sprängvärker. Vet fortfarande inte om det är influensan jag drabbats av eller om det bara är en jäkligt envis förkylning, men seg är den i alla fall och det passar bra med några obokade dagar. Jag har vinglat mellan soffan och sängen med datorn under armen men fått väldigt lite gjort i alla ärlighet. Har till dåliga opinionssiffror, nässpray och Alvedon nu även lagt till gurkmeja, ingefära, citron och honung....måste säga att det hjälper lika dåligt för humöret.

Inga kommentarer: