tisdag 10 januari 2017

Skolstart i riksdagen

Nu är vi verkligen igång igen. Korridorerna är fulla av kollegor och det märks att alla är taggade på att börja jobba igen nu. Vi hade inget utskott i morse och eftersom jag åkte hit redan i går fick jag en lugn start på dagen vilket var skönt.
Först mötet för dagen var först efter lunch och då med några som ska komma på ett seminarium jag ansvarar för i mars. Mer om detta när det närmar sig.

Efter att ha betat av mailbox, skissat på några skriftliga frågor och dessutom gjort en surdeg till reseräkning så var det äntligen dags för riksdagsgrupp. Som vilken skolstart som helst, kramar och glada miner i rummet, det är kul att träffa riksdagsfamiljen igen efter några veckor från varandra
Den här veckan är mina sedvanliga kaffekoppar utbytta mot nyttigare mellanmål, jag ska nämligen utmana mig själv att äta nyttigt en hel vecka. Det innebär bland annat mer grönt och inget kaffe,


Inga kommentarer: