måndag 9 januari 2017

Juluppehåll

Riksdagens juluppehåll kom inte en minut för tidigt för mig. Det har varit en mer intensiv höst än jag någonsin kan minnas och det har varit många saker på det personliga planet som tagit mycket kraft och energi. Även om jag kollat av mailen och gjort mer än vad jag hade planerat för julen så har jag tagit det riktigt lugnt för en gångs skull. Jag har som vanligt samlat på min en bunt böcker under hösten som inte hunnit läsas, lyckades inte med det denna jul heller men högen är mindre nu i alla fall. Fördelen med dåligt minne just nu är att jag kunde läsa om tre Lars Kepler böcker och känna samma mystik och spänning som när jag läste dem första gången. En bra inledning för att komma in i årets julklapp Keplers nya Kaninägaren också.
I år firade vi julen hemma hos lillebror för första gången och det var jätteskönt att bara behöva ha med sig en skinka till festen och allt annat var fixat. Det kan jag absolut tänka mig att göra igen. Nyttigt för mig att släppa kontrollbehovet över julbordet också. Det blev en lugn första vecka på julen med besök hos nära och kära i Västeråstrakten för att sedan fira nyåret i Blekinge som vanligt.

Efter nyåret var jag dessvärre tvungen att åka upp till Stockholm och presentera Landsbygdskommitténs slutbetänkande tillsammans med resten av kommittén och landsbygdsministern på Rosenbad. Tyvärr var upplägget sådant att vi som varit med i kommittén inte fick presentera något vilket gjorde rapporteringen av kommitténs förslag riktigt usel. Har fått ägna många timmar åt att prata med förbannade partiföreträdare från hela landet som tyvärr bara sätt SVTs nyhetsinslag som var långt ifrån rättvisande.

Nu är det hur som helst definitivt slut på jul-/ nyårs-/ och trettonhelgsaktiviteter, måndag som vanligt och jag passade på att åka till kontoret redan idag för att komma igång lite smått med möten och planering. Imorgon är det gruppmöte som vanligt och på onsdag är årets första partiledadebatt i kammaren och jag kommer så klart att sitta på första parkett.


Inga kommentarer: