onsdag 14 december 2016

Blandade julbord

Väl i Stockholm går jag iväg på mitt intressantaste julbord hittills i mitt liv. Jag och flera kollegor är inbjudna till samtal över lunch med Taiwans representation i Sverige och detta gör vi över ett alternativt julbord. Sill, lax och köttbullar precis som ett klassiskt julbord men kompletterat med friterade räkor, nudlar och teriyaki biff. Spännande men kanske inte på samma talrik!
Min motion om Taiwans status i Sverige hittar ni här.
Sedan rusar dagen iväg, det är sista veckan innan juluppehållet för kammaren nu och alla budget debatter ska köras igenom och röstas om först. Ett led i detta är votering på både tisdag och fredag.  Under gruppmötet fick vi även reda på att det eventuellt blir en extra votering på lördag också... för mig spelar det inte så stor roll med för alla dem som planerat in resor och arrangemang med sina familjer på annan ort är det så där lagom kul att få planera om.

Denna kväll går även den i julbordets tecken då den moderata riksdagsgruppen har julmiddag tillsammans. Denna gång höll vi till på myntkabinettet i samma lokal som min mormor Gunvor Svensson Lundkvist hade sin utställning Medalj någon gång på -90 talet.

Inga kommentarer: