måndag 14 november 2016

En pendlares liv

Sladdade mig ner till länsstyrelsen för kvällsmöte och middag med landshövdingen och viltförvaltningsdelegationen i Västmanland. Vi har haft många avhopp i delegationen och vi behöver prata om delegationens framtida arbetssätt. Tyvärr var vi uppenbarligen tre personer som inte fått informationen om att kvällens möte var inställt, lite snopet fick vi reda på detta efter att ha väntat ute i trettiominuter.
Han med att springa till BLS moderaternas styrelsemöte idag, alltid nått.
Eftersom jag har tidigt möte i Stockholm imorgon och jag inte riktigt litar på SJ och vinterröjningen i Stockholm passade jag på att åka till Stockholm redan nu. Missade ett tåg med 30 sekunder och sedan kom nästa tåg med en viss försening, bar att konstatera att vintern är här och att jag tackar gudarna
för att jag inte har något möte att passa ikväll.
Stationen i Västerås skulle dock behöva uppdateras något, det behövs dubbla dörrar ut till perrongen så att väntande passagerare inte blir helt djupfrysta varje gång de automatiska dörrarna öppnas när någon på perrongen går förbi. Dessutom behövs det fler sittplatser, det är alltid fullt och trångt just nu.

Inga kommentarer: