söndag 20 november 2016

Underbara helg

Vilken helg det har varit, äntligen. Jag har inga måsten och jag är nästan ikapp med min mailbox igen. Så skönt att veta när jag sätter mig på tåget för att åka till stugan en helg.
Vädret har pendlat mellan jättedåligt och alldeles underbart. Vilken skillnad mot förra veckans snökaos i Stockholm. I Blekinge är det nästan höst känns det som. Jag har ägnat tiden åt att klappa hästar och katter om vart annat. Vandra i skogen och besöka årets första julmarknad. Fick bli en trevlig krans till ytterdörren och några antika julgranskulor som jag inte riktigt vet var jag ska hänga ännu.
Vi försöker äta oss igenom en allt för fullproppad frys just nu och helgen har verkligen blivit en hopp kok av annorlunda saker. Men att få helsteka en anka bara sådär känns riktigt lyxigt, för att inte tala om gott. Blir fantastiska matlådor i veckan kan jag berätta.

Svårt att skriva om den här helgen utan att nämna vad som hänt inom moderaterna också. Uppgiften om att en person ur vår personal uttryckt sig inte bara korkat utan även kränkande i en YouTube film har säkert inte gått någon förbi. Självklart är det upprörande och jag tar verkligen illa vid mig av detta. Nu har partisekreteraren gjort förändringar i personalstyrkan och vederbörande har fått lämna sin tjänst inom partiet. Jag tycker att det är en bra och tydlig markering från partiet, den här typen av språkbruk är inte acceptabelt hos oss.
Jag vill dock vara tydligt med att detta inte är en kultur hos moderaterna som våra motståndare nu gör gällande! Detta är ett uttalande av en enskild tjänsteman och är långt ifrån representativt för Sveriges näst största parti.

Inga kommentarer: