onsdag 19 oktober 2016

Intensiv dag

Prao igen, den här gången är det Jennifer från Avesta som gör en vecka hos oss i Riksdagen. Min kollega Jessika Roswall är ansvarig men eftersom mina arbetsuppgifter är så otroligt mycket roligare än vad de gör i Civilutskottet får Jennifer hänga lite med mig i veckan också. Vi började dagen med ett lobbybesök av Jägareförbundet, en skön kontrast till helgens veganmässa. Sen sprang vi på utskott och lunch med en Taiwanesisk delegation som är i Sverige för att besöka rättsväsendet. Ja, egentligen ville de träffa Jessika som i grunden är advokat men eftersom jag är en god vän till Taiwan fick jag följa med också. En hel del av lagstiftningen runt miljö hamnar ju trots allt i mitt utskott också.
Kunde under lunchen konstatera att det finns en del av mitt vokabulär på engelska som behöver förbättras. Jag har lyckats lära mig både namnen på träd och djur. Men vad tusan heter fotboja och rättspsykiatri på engelska...
Sprang vidare till naprapaten sedan och fick det glädjande beskedet att min rygg har reagerat positivt på den sjukgymnastik jag ägnat mig åt på kvällarna. Jag är långt ifrån bra men med rätt träning så behöver jag inte ha konstant ont i alla fall. Nu gäller det att hålla i träningen bara, avslutade därför dagen i riksdagsgymmet.

Inga kommentarer: