söndag 18 september 2016

Konstruktiv jobbhelg

Jag har ju berättat att det är väldigt intensivt just nu och då gäller det att göra det bästa av situationen. Även om jag är trött på allt resandet och det känns som riktig lyx att få sova i sin egen säng och planera matlagning så lyckas jag klämma in lite resande ändå.
I helgen begav jag mig inte så jättelångt bort från hemmet i Västerås men till en bortre del av länet, nämligen Hedåker. Vet du inte var det ligger kan jag berätta att det är en del av Sala kommun men ligger väldigt nära gränsen till Dalarna och närmsta stad är Avesta.

I Hedåker bor min landstingskollega Johan Widén med sin familj, en familj som jag fått förmånen att lära känna lite mer under åren. Förutom att vi har väldigt roligt tillsammans jobbar vi väldigt bra ihop också och den här helgen så behövde jag inte bara hjälp med motionsskrivandet utan även med länets landsbygdsprogram som jag är ansvarig för.
Vad är inte bättre när man håller på med landsbygdspolitik än ett besök i verkligheten, många nya spännande uppslag som vi nu kan jobba vidare.
Stort tack Johan med familj och alla djuren för mat och husrum i ett dygn. 

Inga kommentarer: