måndag 22 augusti 2016

Mellanskog och äganderätten

Debatt om äganderätt och klimat i förhållande till skogen var temat på Elmias skogsmässa i Sala. Jag fick debattera tillsammans med Anna Wallen från S och Sture Johansson från C på stora scenen. Klart att fokus från Mellanskog låg på äganderätten och möjlighet att få göra bra saker för skogen genom att bruka den. Att regeringens utredare dessutom ifrågasatte det privata ägandet av skog i somras har naturligtvis upprört och förbryllat väldigt många skogsägare och med miljöpartiet i regeringen så finns det en rädsla för vad som komma ska.
Det har varit en helg med ömsom sol och ömsom regn och då passar det bra att kunna sitta hemma och jobba. Även om jag klämt in en trevlig fest för en partikollega som fyllde 40 i helgen har jag hunnit jobba en hel del. Det är massor som ska hinnas med just nu och det är massor som ska läsas och kommenteras. För mig tar läsningen mycket längre tid än för andra och jag måste hela tiden bryta med andra saker för att inte tappa fokus. Tur att det finns saker att göra just nu.


Inga kommentarer: