fredag 29 april 2016

Med sådana vänner...

Hade egentligen planerat in lite lästid i kalendern men det körde ihop sig för en kollega och jag fick hoppa in som extra guide för en skolklass. Ofta kommer det en hel årskurs av elever på en och samma gång och så även nu, detta gör det omöjligt för en enda ledamot att guida eftersom vi max tar 30 personer åt gången. Nu fick jag hjälpa Christian Holm Barenfeldth att guida en klass från Värmland. Om några veckor är det dags för mig at köra 16 klasser från Västmanland samma vecka och då kommer jag behöva hjälp.
Det där med lunch fick bli ett senare problem denna torsdag. Skolklass, lobbybesök och därefter riksdagens frågestund. Jag hade svårt att missa något. Riksdagens frågestund var extra intressant med tanke på den dokussåpa som just nu utspelar sig i Miljöpartiet. Ansvarig för allmänpolitiska frågor var Gustav Fridolin dagen till ära och det fanns ett stort media pådrag utanför kammaren. På den här bilden är det lite otydligt men Gustav står i kammaren och försvarar regeringens politik medans Carl Schlyter står utanför kammaren och gör media intervjuer med Gustav i bakgrunden... Med sådana vänner behöver man inga ovänner.


Inga kommentarer: