tisdag 20 oktober 2015

Tillbaka igen

Vilka hysteriska veckor det varit. Först Vitryssland och sedan partistämma mindre än en vecka på det, däremellan jobb i riksdagen som vanligt.

Ni är säkert många som hade velat att jag rapporterat från partistämman men så blev det inte i år. Det var så mycket att göra hela tiden att bloggen hamnade i skym undan. Jag kan sammanfatta stämman med att det varit otroligt bra. Nya och bra beslut har tagits och mer om dem finns att läsa i alla medier. Vi fick också ett bra avslut på den interna kritiken om decemberöverenskommelsen, nu kan vi fokusera på att vinna kommande val senast 2018 istället. Dels höll Anna ett av sina bästa tal och har du inte sätt eller läst det så tycker jag att du ska göra det här.

Trött som ett djur resta jag mig igår ur sängen för att åka till välfärdsföretaget VISKOS i Västerås som arbetar med LSS lösningar. Vilken vitaminkick, valfrihet och integritet i fokus, med en personlig service. Viskos är ytterligare ett av de små företag som hotas av vänsterns ökande makt över regeringen. Förslag om stop på vinster i välfärden hotar små företag i hela länet, företag som i regel drivs av kvinnor för kvinnor som nu riskerar att få sina livsverk sönderslagna av vänsterregeringen.

Tillbaka i Stockholm igen under tisdagen och här väntar ett maraton. Börjar med att ta emot två klasser från St:Ilianskolan i Västerås. Alltid kul att med skolbesök men extra roligt att ta en emot en skola som jag själv gått på.

Tar sedan emot en extraklass från Borås då en kollega lite hastigt fått förhinder. Det slår mig vilken skillnad det är på årskurs 9 och en som går sista året på gymnasiet.

Inga kommentarer: