torsdag 21 maj 2015

Lugnet bedrog

Tja, min lugna dag blev något helt annat än lugn och jag har sprungit som en liten galning fram och tillbaka i riksdagen idag. Först hjälpte jag kollegan Mats Green att ta emot ett klass från Huskvarna som var riktigt roliga.



Sedan kom tidigare partiombudsmannen Ulf Nygren på besök med fru och en amerikans utbytesstudent, det innebar att jag fick köra en visning på engelska igen.



Klockan två satt jag i kammaren i väntan på att få ställa en fråga till miljöminister Åsa Romson, tyvärr blev det ingen tid över för mig och jag fick inte ställa min fråga. Men det gör inget, jag kommer ställa den till Åsa Romson ändå men då i form av en interpellation.

Hastar vidare på två snabba möten till och en kort sväng till Globen och tillbaka, tänk att jag lyckas åka fel med den där jäkla tunnelbanan hur jag än gör, jäkligt irriterande. Men solen lös och jag hade trots allt rätt mycket tid på mig. Nu är jag tillbaka på mitt kontor igen och här väntar en kväll framför datorn för att förbereda morgondagens debatt i kammaren som du hittar här.




Inga kommentarer: