fredag 24 april 2015

Hemmakontoret



Sitter hemma med balkongdörren öppen och kaffet puttrandes i bakgrunden. En fantastisk miljö för att jobba undan lite i mailboxen. Min kollega Jessika Roswall har dessutom varit i Holland med sitt utskott och tagit med sig Ontbijtkoek hem till mig. Inte för att mina holländska rötter är så djupa men vissa saker håller jag väldigt kärt och detta är en. Det här ett hollänskt frukostpålägg hur konstigt det än låter. Som mycket annat från det här landet så är det på inget sätt nyttigt men ack så gott. Man skär en centimetertjock skiva av den mjuka pepparkakan och lägger på en skiva bröd sedan smöras allt in och ätes under vördnad.

Idag har jag också hjälp av Ebba som tycker det är roligare att leka hos mig än hemma. Försöker underhålla henne med färgpennor och post it lappar medans jag läser djurskyddsbetänkandet en gång till... tror att jag snart mutar henne med lite Frost filmer för att jobba undan lite utan någon som konstant tjatar om att få rita lite på mina papper också!



Inga kommentarer: