tisdag 21 april 2015

Insynsråd

Alla statliga myndigheter har ett insynsråd bestående av personer som representerar berörda verksamheter och två riksdagsledamöter från vardera block. Jag sitter som bekant i Livsmedelsverkets insynsråd och då de har sin verksamhet förlagd till Uppsala får jag ta mig dit varje gång det är möte.
Denna morgon var jag ruskigt sen i starten och fick springa hela vägen till tåget. Väl på perrongen är det ruskigt irriterande att inse att jag inte behövt ha så bråttom för tåget har inte hunnit in på perongen ännu. Väl på tåget insåg jag i sista sekunden att tåget inte gick till Uppsala utan till Narvik, därav alla skidklädda människor med skidor på tåget...ingen bra start på den här dagen.
Efter ett mycket intressant möte med verket är det dags att hasta tillbaka till Stockholm för att hinna vara med i kammaren där finansminister Magdalena Andersson lämnar över en historisk jobbfientlig vårändringsbudget till riksdagen. Vi andra partier har nu på oss till den 6e maj att lämna in våra förslag och sedan kommer omröstning att ske i kammaren.

Inga kommentarer: