fredag 13 februari 2015

Oklara svar om branden



Det ställs väldigt många interpellationer till regeringen just nu och jag hade oturen att vara sist ut under tisdagen. Det fick bli en oglamorös middag framför datorn med TVn på i bakgrunden i väntan på att det skulle bli min tur.

Och, till slut blev det min tur. Tyvärr ville inte landsbygdsministern svara på min interpellation om konsekvenserna för markägarna utan valde att lägga över den på inrikesminister som nu fick svara på båda mina och Stig Henrikssons (V) interpellationer. Jag kan konstatera att det var en oerhört oförskämd och lätt uttråkad minister som svarade. Jag är övertygad om att MSB kommer kunna göra jobbet och att det inte finns någon anledning att dyka djupare i den här frågan.
Jag är oerhört besviken på ministern och hoppas verkligen aldrig att han som ansvarig minister kommer behöva uppleva det vi gjorde i sommar och vara den som är ansvarig för att inte hitta alla möjliga sätt att förhindra större skogsbränder.
För dig som inte satt uppe efter tio i tisdags så bandar riksdagen allt som sägs i kammaren och du kan i efterhand se debatten här.

Inga kommentarer: