torsdag 19 februari 2015

Kort visit



Jag han aldrig tillbaka till Västerås på tisdagen utan var tvungen att stanna i Stockholm. Detta resulterade i ett tidigt tåg till Västerås på onsdagsmorgonen istället. Dags för landstingsfullmäktige igen. Hela fullmäktige sänds via webben här.
Kul att träffa gänget igen, jag har inte haft den möjligheten sedan innan jul. Jag hann vara med under en debatt den här gången och det hettade till ordentligt och det var uppenbart att majoriteten trodde att dokumentet om krishantering bara skulle klubbas igenom utan debatt. När det sedan blev en debatt om innehållet i dokumentet var de påtagligt oförberedda och inte särskilt pålästa.
Med tanke på den kris länet nyligen gick igenom är frågan om en bra krisplan högaktuell.

Just denna dag hade jag dessutom en insändare i Sala Allehanda om just branden. Regeringens dåliga förslag om att lägga ner undersökningen och dessutom flytta vissa delar till MSB rullar vidare. Jag ger mig inte, det här är en dålig ide.

En korv på tåget fick bli min lunch...jag har inte planerat min tid bra och jag var tvungen att avvika från fullmäktige allt för tidigt tyvärr. Tillbaka till Stockholm och sjukt många möten hela kvällen lång.

Inga kommentarer: