fredag 13 februari 2015

Mjölken fortsatt i ceentrum


Jag var snabbare än jag brukar vara ner till stationen på morgonen. Troligtvis för att det äntligen börjat töa lite och cykelbanorna var isfria större delen av vägen. Väl på stationen inser jag att de har tagit bort nästan alla bänkar...varför det...??? Västerås station är konstig hela den, den är trång och den är inte helt logiskt bygd även om den är vacker utifrån. Men att göra den ännu mera opraktisk genom att ta bort alla bänkar. Jag är för visso bara lat men jag tänker på dem som ska vänta länge och de som faktiskt behöver sitta!
Väl på utskottet så hade vi idag besök av LRF Mjölk för att ge utskottet en samlad bild av hur deras medlemmar upplever mjölkkrisen. Intressant är att vi under en generation ska producera lika mycket livsmedel som under en civilisation...

Inga kommentarer: