måndag 9 februari 2015

Mot Hallstahammar

Det är årsmötes tid och det innebär en del körande runt om i länet för att besöka olika föreningar och tala om riksdagsarbetet eller andra spännande saker som händer i politiken.
Nu råkade det inte bara vara årsmötesperiod utan även vinter... så här såg min bil ut efter en veckas snöande när jag varit i Stockholm. Det tog mig en halvtimme att vara gräva mig in i bilen!
Årsmötet i Hallsta gick jättebra och kollegan Jessica Polfjärd var årsmötestalare. Som ny gruppledare för riksdagsgruppen är Jessica väl insatt i alla politiska områden och det var kul att få vara med och lyssna och träffa nya och gamla medlemmar.

Jag skjutsade hem Jessica efter mötet och där möttes vi av en liten väg som uppenbarligen inte var så skottad som den såg ut. Här sitter jag nu fast i snön i den Västmanländska myllan... Som tur var så fick vi hjälp av tre roliga herrar som tyckte att riksdagsledamöterna som låg dubbelvikta av skratt skulle stanna kvar i Stockholm.


Inga kommentarer: