tisdag 25 november 2014

Hett hett hett

Det är inte ofta jag går på bio. Senast var på någon tecknad film med mina brorsbarn och inan det var det säkert tio år sedan jag var på bio senast. Jag har fått massa biobiljetter som hunnit gå ut till och med.

I årets valrörelse fick jag ett par biobiljetter av partiet efter att jag vunnit en interntävling och i söndags lyckades jag äntligen komma iväg på bio. Vi har en relativt ny biograf i Västerås som jag aldrig varit på förut och det var extra kul att få besöka den.



I somras övertygade den här unga damen mig att läsa triologin Hungerspelen vilket var en mycket bra rekommendation. Jag har slukat böckerna och sedan sätt de första två filmerna med glädje. Nu kommer sista boken upp på bio men i två olika filmer och vad passade bättre än att bjuda med Hanna på bio.

Har ni inte läst böckerna eller sätt filmerna så kan jag varmt rekomendera dem, nu väntar jag ivrigt på att sista filmen ska komma på bio under nästa år.

Inga kommentarer: