onsdag 15 oktober 2014

Nomineringsmöte

Lyckades komma en hel timme för tidigt till kvällen nomineringsmöte med landstingsgruppen. Det är i och för sig bättre att vara för tidig än för sen men jag hävdar bestämt att det fortfarande är lite för mycket som händer i mitt huvud just nu.

Kvällens nomineringsmöte är spännande. Vi ska tillsätta alla uppdrag för moderaterna i landstingsgruppen och det finns som tur är fler kandidater än vad det finns uppdrag. Att sitta i valberedningen är ingen dans på rosor när pusslet första ska läggas och sedan kandidaterna meddelas. Det finns en helhet att ta hänsyn till som bara valberedningen känner till och alla är inte helt nöjda med resultatet.

Vi befinner oss i opposition fyra år till och då gäller det att bygga ett lag av hungriga och duktiga politiker. Det ska granskas och ifrågasättas samtidigt som tiden för politikutveckling måste till. Ja, det är lite som i riksdagen nu.
Jag själv kommer sitta kvar i landstingsfullmäktige fyra år till och för att hinna med riksdagsuppdraget så har jag inte aspirerat på någon tyngre post i landstinget. Jag kommer dock fortsätta i viltförvaltningsdelegationen och det känns roligt. Det är dessutom ett sätt att kunna knyta samman rikspolitiken med det lokala.

Inga kommentarer: