måndag 20 oktober 2014

Intensiv start

Om jag minns tillbaka fyra år så var jag och flera kollegor nyinvalda i riksdagen och gick runt och visste inte riktigt vad vi skulle göra. Nu fyra år senare är situationen något helt annat. Till att börja med är jag inte ny längre och har ett inarbetat schema och vet vad jag ska göra. Dels är situationen helt annorlunda nu i opposition.

Utskottsarbetet har dragit igång på en gång, jag vill minnas att det inte drog igång riktigt så här fort för fyra år sedan men jag kan ha fel. Vi i Miljö- och jordbruksutskottet har dessutom en hel del ärenden som är EU intensiva och med ett nytt Europaparlament är det mycket att göra redan nu. Vi har redan haft två överläggningar med våra nya ministrar inför stundande jordbruks- och miljöråd.

Det har inte varit helt lätt att hinna med bloggen igen, dessutom strular min uppkoppling via telefon och paddan. Men nu försöker jag igen.

Inga kommentarer: