måndag 27 oktober 2014

Burrr

Att efter en mycket trevlig afton och allt för lite sömn kliva upp i ottan för att traska till riksdagen känns sådär ska jag erkänna. Eftersom vi velat ha ministern på besök i utskottet och detta bara är möjligt innan dagen regeringssammanträde som börjar klockan 9 blir det förmöte redan vid halv åtta tiden. Jag kommer åka från riksdagen direkt utan att komma till lägenheten så det var inte bara att komma till riksdagen tidigt utan även dra med sig allt bagage. Riktigt nöjd över att jag hållit mig borta från konjaken till kaffet igår var jag allt.

Väl på dagens utskott fick vi en dagning av ärenden som kommer upp på EU rådets dagordning. Jag kan ha en viss förståelse för att den nya regeringen inte är helt varm i kläderna ännu men att de är så dåligt förberedda på allting slår mig ständigt och så även denna morgon. Taskiga och sena skrivningar gör att vi i opposition måste kommentera. Det kan vid en första inblick se lite surigt ut men har vi bättre politik på ämnet så är det vår skyldighet att lägga fram den.

Inga kommentarer: