onsdag 6 augusti 2014

sommaren har varit intensiv

Det har varit ett långt och medvetet uppehåll på bloggen nu och den här gången har jag gjort det medvetet.















Riksdagen höll igång en vecka extra i år för att kompensera den extra vecka som vi fick plenifritt innan Europaparlamentsvalet. Det i sig gjorde tiden stressig efter midsommarhelgen. Normalt har vi en vecka på oss att ladda om och förbereda oss inför Almedalsveckan men så blev det inte i år. Jag insåg redan då att tiden för att blogga under själva Almedalsveckan inte skulle hinnas med.







Almedalen var precis så intensiv, tokig och rolig som den brukar vara. Jag hade lovat mig själv att inte fylla agendan riktigt lika mycket som jag brukar göra...jag kom att bryta det löftet. Med sjutton debattpaneler och en en väldans massa lobbyistmöten så fylldes veckan på ruskigt fort. Jag han prata om mina vanliga frågor som rör miljö, landsbygd, mat och djur men fick även möjligheten att fördjupa mig utanför mitt eget område genom att ta två debatter om gömda minderåriga flyktingar och fattigdomsbekämpning. Riktigt roligt och utmanande att få ge sig ut på en resa i fler områden än dem man känner sig trygg i.



Efter Almedalsveckan brukar pulsen gå i högvarv och jag är inte så trevlig mot min omgivning eftersom de inte är uppe i riktigt samma hysteriska tempo (och tur är väl det). Jag brukar försöka åka utomlands en vecka för att komma bort från alla måsten och komma ner i varv direkt efter Almedalen men i år blev det inte så. Jag tog en vecka med lite småplock politiskt med en hel del turistande på hemmaplan, tyvärr känner man ofta till sina lokala turistmål men är dålig på att besöka dem. Kan varmt rekommendera en fika vid Annundshög, en tur på Mälaren eller ett besök ner i Sala Silvergruva!



Efter några veckors nedvarning är jag nu tillbaka i politiken igen på heltid. Helt ledig kan man dock inte vara ett valår och det har mer eller mindre varit något litet var dag men jag har fått ladda batterierna lite igen. Det känns skönt att vara tillbaka igen och tanken är att ni ska få följa mig och partiet mer regelbundet nu fram till valet.

Inga kommentarer: