lördag 17 maj 2014

Kampanj hel dagen

Just nu händer det så mycket och jag har riktigt svårt att hålla mig stilla. Efter Hemvärnsbesöket skulle jag egentligen tagit en lugn kväll hemma...men jag lyckades inte.
han slå mig ner i soffan och jobba undan lite mail men sedan började det killa i hela kroppen och det var lika bra att göra något av energin.
Hoppade på cykeln och åkte ner till valstugan några timmar. Vi har blivit hoptryckta alla valstugorna
så det ser inte riktigt klokt ut. Med våra affischställ och flaggor kommer det knappt förbi en barnvagn och väljarna tar stora omvägar runt den lilla politikerbyn som växt upp.
Det är trots detta full rulle i valstugorna, en hel del frågor om vilket parti man ska rösta på om man är intresserad av en specifik fråga och som vanligt massor av skolungdomar som kommer med frågor som är skoluppgifter. Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor är lika viktiga att svara på.
Kampanj är det hela tiden nu och vi var några som valde att avsluta dagen på Bischop Arms igår. En liten fredags AW i kampanjkläder. Visst finns det en och annan som nu lyfter på ögonbrynen, inte kan man dricka öl i Moderat kläder. Klart att man kan det, politiker är som vem som helst och kan jag inte stå för att jag tycker det är trevligt med uteserveringar och öl så kanske jag inte ska vara politiker!

Inga kommentarer: