tisdag 4 februari 2014

Mer landsbygd i Moderaterna

Sedvanlig tisdagsgrupp med Moderatena kräver både Turkiskpeppar och en välladdad padda. Jag ska erkänna att jag inte helt vant mig vid att läsa handlingarna på papper. Jag tycker om att kladda och göra noteringar i marginalen...men även jag jobbar mig sakta in i framtiden.


Veckans allianskompis är ingen mindre än landsbygdsministern Eskil Erlandsson, inte bara vi i MJU är stolta över vår minister det är alla Moderater.
Extra kul att höra av andelen företag på landsbygden nu ökar i alla län.


Vad som är lite ovanligt med just den här tisdagens gruppmöte är att mötet är ovanligt kort. Snart kommer vi istället att ha en gemensam alliansgrupp med våra fyra olika partiledare och alla alliansens ledamöter. Ett jättebra sätt att få samma information samtidigt!


Inga kommentarer: