fredag 7 februari 2014

Riksdagsinternat

En gång per termin så åker hela den moderata riksdagsgruppen iväg tillsammans med så många av vår ministrar som bara är möjligt. I år är det inte vilken konferens som helst utan den sista vi gör i den här konstellationen. Flera av mina kollegor har själva valt att sluta och listorna ser olika ut i olika i delar av landet. Sedan vet vi inte hur valresultatet kommer att se ut, vi vill bli fler men vi kan bli färre om vi inte jobbar på.


Den här riksdagsterminen kommer ställa helt nya krav på mig som ledamot. Dels har vi det vanliga riksdagsarbetet med alla sedvanliga motionsbetänkanden, dels kommer väldigt många och tunga proppar till sen våren. Dessutom slänger vi in en europavalrörelse mitt i allt samtidigt som organisationen ska gå in i den stora valrörelsen. Från mig som riksdagsledamot förväntas det naturligtvis att jag ska göra mitt arbetet som ledamot men även vara en aktiv del av kampanjen på hemmaplan samtidigt som föreningar och förbund runt om i Sverige vill att jag kommer ut och berättar om mina sakområden...kommer bli en intensiv vår.


En av våra stora utmaningar är att förklara vilken politik vi genomfört under de senaste två mandatperioderna och påminna om hur Sverige faktiskt såg ut för sex år sedan.
Mycket handlar självklart om bildsättning och sosseriet har varit duktiga på att sätta en bild av Sverige som gynnar dem. Vi behöver helt enkelt bli vassare och ännu bättre på att visa vad som verkligen har hänt i Sverige.





Inga kommentarer: