tisdag 11 februari 2014

Årets kock

I fredags efter moderaternas riksdagsinternat var jag inbjuden av LRF Mjölk till årets kock.
Tävlingen pågick under dagen och flera sem hölls om olika saker under tiden, tyvärr kunde jag inte medverka under dagen. Jag har under tidigare år varit där och debatterat.
Årets stolta vinnare heter Filip Fastén och kan nu titulera sig årets kock 2014, inte dåligt.

Jag glassa lite (fuska lite) och gå på middagen under kvällen som avhölls på Berns i Stockholm. Jag har inte varit med tidigare och det var en riktig upplevelse att få vara med. Alla stora kockar och Tv kändisar från matrelaterade program var på plats och naturligt vis människor från produktionsled och livsmedelsindustrin.


Det blev inte så sent som det kunde ha blivit för min del. Mycket beroende av att mina fötter efter ett tag sa att nu fick det räcka, en kväll i högklackat är inte att leka med. Det blev mycket minglande under kvällen och jag fick möjlighet att byta många visitkort.
Skönt att komma hem och krypa i en pyjamas och placera fötterna i högläge!

Inga kommentarer: