tisdag 21 januari 2014

Årets första miljömöte




Höll nästan på att missa årets första alliansmöte på miljödepartementet. Tankarna fulla av jordbruksrelaterad politik inför morgondagens debatt med LRF så har jag helt missat att boka in dagens möte med miljödepartementet. Idag har vi inge utskott så jag har kunnat jobba hemifrån och av en ren slump såg jag mina allianskollegor som var påväg till departementet när jag var påväg från tåget till riksdagen.

Tur att jag är här i alla fall för det det är mycket på gång nu. Inte minst tvärstoppet i rovdjursfrågan är en het potatis men även kemikalier och klimatrelaterade frågor. Det märks också att det är i slutet av mandatperioden, det finns så mycket som behöver gås igenom, beslutas och skickas in i kammaren inan sommaren. Det kommer bli en sjukligt intensiv vår och sommar.

Inga kommentarer: