onsdag 4 december 2013

Utskottets julfest

Miljö- och Jordbruksutskottet är ett av riksdagens trevligaste utskott. Vi har olika åsikter och vi debatterar så att det glöder om det men däremellan lägger vi stridsyxorna och politiska olikheter åt sidorna för att ha trevligt tillsammans.

I över trettio år har utskottet hållit gemensam julfest med kansliet. Ett sätt att önska varandra lite välförtjänt ledighet mellan jul och nyår samtidigt som vi får tillfälle att tacka kansliet för allt det arbete de gör under året. Vi brukar turas om att anordna kallaste men i år var det damernas tur. Det som även skiljer vårt julbord mot alla andras är innehållet på bordet. Här tar vi med oss läckerheter från våra län eller regioner så innehållet varierar från år till år. Min roll i år var att göra sill men med den här förkylningen i kroppen så fick det bli köpe sill från Stockholm istället.



Självklart glömde jag att ta några fotografier i går men ni får lite på mig när jag säger att det var väldigt trevligt och juligt.

Jag gick hem tidigt igår, dels mår jag fortfarande inte så bra och dels är jag nu påväg till Uppsala för ett möte med Livsmedelsverket. Ni får hålla till godo med en tråkig bild från en Centralstation i grått.

Inga kommentarer: