tisdag 17 december 2013

Sista rycket

Västerås är mörkt och lite regntungt, känslan av jul känns långt borta eftersom det borde varit vitt ute nu.


Sätter mig på tåget till Stockholm för sista gången 2013. Vi går nu in i sista veckan inan juluppehållet i riksdagen. Kammaren stänger några veckor och ledamöterna kan ägna sig åt saker på hemmaplan.
Såhär års så blir det inte mycket verksamhetsbesök eftersom de flesta företag och organisationer har julstängt med all rätt. Vi får istället ägna oss åt inläsning och arbeta bort pappershögar som samlat sig under hösten.
Även om vi inte är lediga i formen av semester så tror jag att jag med många andra kommer ta lite välförtjänt tid med vänner och familj.

Den här Stockholms veckan blir kort om än så intensiv. Möten avlöser varandra i dagarna två. Ikväll har riksdagsgruppen sin stora julfest med ledamöter och ministrar, för min del blir det ingen sen kväll eftersom jag har tidiga möten på onsdagen.
Onsdagen kommer sedan bli på helspänn, vi har något som heter rullande votering. Det innebär votering direkt efter debattens slut och kan hända när som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Häpp häpp! Nytt år, dags för nya uppdateringar... och det ryktas om att du börjat träna? ;)