torsdag 24 oktober 2013

Teknikens under

Arg, jag håller på att bli tokig på alla teknikprylar runt omkring mig. Livet ska bli så mycket enklare med alla hjälpmedel och till stor del är det så också...fram tills det inte funkar längre.
Igår var en sådan där dag då jag slänga ut både dator och padda genom fönstret.
Som tur är har vi en fantastisk helpdesk här i huset och tillslut har vi nu fått ordning på allting. Paddan är ominstallerad och Internet fungerar igen.


Datorn som bestämde sig för att krascha mitt i ett arbetsdokument är nu utbytt till en något mindre modell, jag hittad den inte ens på skrivbordet först!


Efter mycket om och men så gick jag över till elektronisk kalender i våras, dels har jag den med mig överallt och den är uppdaterad i alla enheter samtidigt. En annan stor bonus är att våramina medarbetare har full koll på var jag befinner mig för tillfället och kan boka in saker direkt utan att behöva dubbelkolla allting vilket spar en massa tid.Problemet som uppstod igår när jag skulle göra mina reseräkningar var dock att den elektroniska kalendern var mycket svårare att gå tillbaka i än den gamla hederliga pappersvarianten.

Inga kommentarer: