onsdag 16 oktober 2013

Lång dag av stillasittande

Vilken dag det har varit, full rulle hela dagen.
Partiledardebatten började redan klockan 9 i morse och jag var tvungen att avvika vid 12.30 och då var de inte klara ännu. Debatten bjöd inte på så värst många nyheter. Alliansen var taggad och enad som vanligt, våra fyra partiledare är verkligen duktiga på att lyfta varandra. Skillnad var det på de fyra oppositionspartierna som inte var överens om något mer än att de vill sitta vid makten. De tar replik på varandra och svarar inte på frågor...

Min lunch åt jag tillsammans med centerpartiets politikerskola från Köping. Varför medverkar jag på centerpartiets utbildningar kan man spontant fråga sig, men det är inte så konstigt vi i Alliansen hjälper varandra. Själva politiker skolan hålls av centerpartiet men handlar inte primärt om centerpolitik utan mer att ge politiskt okunniga kunskap och insikt i hur politiken fungerar.
Min roll under lunchen idag var att berätta lite om hur arbetet som riksdagsledamot fungerar.

Efter lunchen så mötte jag upp en lobbyist från LRF som var dör för att intervjua mig om hur jag ser på just LRF och vad de kan göra bättre. En lite ovanlig situation men ganska roligt.

Sedan har vi haft interna möten med både moderaterna och alliansen i miljö- och Jordbruksutskottet för att prata om kommande frågor, precis som vi brukar göra på onsdagar.



Inga kommentarer: