tisdag 4 juni 2013

Tisdag som vanligt

Tisdagen började lite illa, jag försov mig och kom med ett senare tåg än planerat. Det tåget var dessutom sent in till Stockholm så jag kom några minuter för sent till utskottet. Något som inte är bra alls men det är bara att bita i det sura äpplet och göra bättre en Annan gång.




Efter lunch har jag hunnit sitta ner en stund med Pol.sek Renate och styra upp Almedalens debatter. I år är arrangemangen mycket mindre ån föra året och det märks att olika organisationer och företag laddar inför nästa års monstervecka som ligger under valåret.
Jag ska vara med hela veckan i pr igen och jag har debatt och möten hela veckan precis som förra året men med hål i schemat för att hinna tänka och andas den hår gången.

Vid två tiden kom det en klass från Örebro som jag lovat guida runt i riksdagen istället för min lokala kollega. Den hör klassen gick i årskurs sex och det gäller att lägga guideningen på rätt nivå, en utmaning.

Inga kommentarer: