tisdag 4 juni 2013

Samlad Allians

Den hör bilden ser man bara hos Alliansen. Fyra partiledare som presenterar gemensam politik och som samarbetar med glädje. Fyra partier som tydligt och klart ger väljarna beskedet att de är redo att regera tillsammans med gemensam politik även efter 2014.


Idag kom den stora SCB mätningen och jag kan inte låta bli att förundras över medias bildsättningen. De rödgröna större än Alliansen! Vilka rödgröna kan jag inte låta bli att undra? Är det S själva eller V och MP eller kanske S och MP...och var kommer SD in i bilden. Inte en enda gång har jag sätt mer än en partiledare på samma ställe samtidigt. Det närmaste samarbete de kommer är MP intervjun i dagens Expressen där Åsa Romson sträcker ut handen mot S. Dock innebär hennes uttalande en massa skattehöjningar som jag inte är så sänker på att S kommer ställa upp på. Jag tycker väljarna förtjänar ett svar, när kommer det Stefan Löven?

Inga kommentarer: