onsdag 24 april 2013

Skogsindustrierna

Min näst intill mötesfria dag igår gick inte så dra, det visade sig att jag vid vissa tidpunkter var trippelbokad och fick ägna hela eftermiddagen åt att pussla samman mitt schema och springa mellan möten. Kvällen blev dessutom sen med lite spontanmöten och 80-tals nostalgi. Mycket trevligt men känner mig riktigt sliten idag.
Extra skönt var dörför att första mötet var ett lunchmöte och morgonen kunde ägnas åt läsande som jag inte hunnit med.


Över lunch träffade jag och andra riksdagsledamöter Skogsindustrierna. temat för lunchen var skog och miljö med klara kopplingar till miljömålsberedningens arbete. De fick möjlighet att tillsammans med skogsstyrelsen berätta om sina processer och ingångar till förslagen som nu diskuteras. Miljömålsberedningen kommer med sitt delbetänkande den 15 juni så frågan är högaktuell.

Inga kommentarer: