fredag 19 april 2013

Ledamöternas frågestund

Den här veckan sitter jag inte i kammaren under frågestunden. Jag sitter på läktaren tillsammans med PRAO Oscar. Under gårdagen fick han sitta där uppe själv för att titta på utskottets debatt om fisk och miljö och det är inte helt lätt att hänga med i alla turerna första gången man är i riksdagen. Eftersom jag inte hade något särskilt att fråga om den här gången så bestämde jag mig för att sitta på läktaren tillsammans med Oscar för att kunna förklar vad som hände.


Vi hade tur den här veckan, både utrikesministern, näringsministern, justitieministern, socialministern och civil- och bostadsministern var på plats så frågorna var med bredd.
Jag har både sätt och pratat med ministrarna förrut men är man 14 år gammal och ser dem för första gången så är det lite häftigt.

Inga kommentarer: