måndag 21 januari 2013

Dalamoderaterna och miljö

Började morgonen med att gräva ut bilen ur en stor snöhög. Jag skulle till Leksand för att träffa Moderaterna i Dalarna och prata miljö- och klimatpolitik. Riktigt kall och krispig morgon, kunde bara konstatera att Sverige är vackert i sin vinterskrud. Att det dessutom var minus 27 grader när jag åkte förbi Sala gjorde dessutom att naturen var inbäddad i en fantastisk vinterfrost.


Väl uppe i Leksand möttes jag att ett helt gäng Moderater som samlats från hela Dalarna för att prata och diskutera miljöpolitik under en hel dag. Vi han resonera en hel del under mitt föredag och det kändes riktigt bra när jag åkte därifrån.


Fick dessutom med mig den här fina Dalahästen hem. Jag kommer gärna tillbaka för att prata om hästens möjligheter en annan gång!

Inga kommentarer: