måndag 22 oktober 2012

Svingar klubba

Under lördagen var jag inbjuden av Sveriges Pälsdjursuppfödares Riksförbund (SPR) att svinga klubban under deras årliga stämma. Eftersom jag arbetar med djurskyddsfrågor och minknäringen är en infekterad fråga tyckte jag det var en god möjlighet att diskutera djurskyddsfrågor med så många farmare som möjligt och det är inte så ofta man har dem på ett och samma ställe.


Jag fick den här ordförande klubban i handen och den är minst sagt unik. Håller man i svanens eller i kroppen när man slår klubban i bordet? Jag har hållit i många ordförande klubbor i mitt liv, men den här är nog den mest unika jag sätt. Det var ett roligt årsmöte som bjöd på många skratt och bra diskussioner. Vi är inte sams om allting men det är som vanligt, mötet med människor skapar diskussioner. Diskussioner leder till frågor och frågor leder till svar.

Inga kommentarer: