onsdag 27 juni 2012

Uppdatering v 24

Nu har det gått ett tag sedan sisst igen och här kommer en uppdatering av den senaste riksdagsveckan.

Riksdagen går i högtempo och det är mycket som ska göras in i det sista. Jag ska på två veckor inte bara slutföra terminens arbete utan äver packa ned det från kontoret som jag behöver under min bortavaro. Det är ju inte så att riksdagen stänger och vi går på sommarlov på något sätt, nej arbetet förflyttas bara till en mer fri arbetsplats.

Jag har som bekant en stuga i Blekinge och härifrån kommer jag att utgå så långt det är möjligt under sommaren. Förrutom Almedalsveckan har jag medvetet inte planerat in så mycket i sommar och det finns en anledning till det, jag återkommer om detta.

Tisdag
Börjar dagen med ett besök från SFI i Västerås, intressant rundtur med diskussioner om demokrati och demokratiutveckling.

Vidare till en lunch mellan Svensk-Indiska parlamentariker föreningen och sex Indiska parlamentariker som är på besök i Sverige.

Seminarium/tal av Reagans talskrivare på länk från USA. Vad har hänt sedan Reagans tal i Berlin och hur är arvet efter honom. En spännande analys som sätter lite mer fokus inför det amerikanska presidentvalet som närmar sig.

Onsdag
Tidigt besök hos naprapaten som drar ut min rygg och klämmer på mitt onda knä en sista gång inan sommaruppehållet.

Partiledardebatt i kammaren, Alliansen står mot en splittrad opposition.

Själv sitter jag som på nålar för direkt efter partiledardebatten ska jag själv upp i djurskyddsdebatten. Mer om detta senare.

Träffar polisen och pratar avfall.

Middag hos Indiska ambasadören som tyvärr ska sluta.

Torsdag
Snabbutskott, kändes som sista gången men vi har en gång kvar!

Miljömålsberedning lämnar över sitt delbetänkande till Miljöministern. Mer sommarläsning för min del.

Inga kommentarer: