tisdag 15 maj 2012

Mot Luleå

Moderaterna i Miljö- och jordbruksutskottet gör en hel del resor runt om i landet för att lära oss nya saker och få en möjlighet att prata med människor om de saker vi beslutar om i riksdagen.

Ibland får vi tillfälle att göra dessa resor i lite större grupp och en sådan har vi just avslutat. I Söndags åkte jag till Luleå för att tillsammans med kollegor och tjänstemän från Moderaterna i Riksdagen besöka gröna näringar tillsammans med LRF.

Första besöket på måndagmorgon gick till Linnea Larsson som just generationsskiftat på sin gård och gjort en större investering i en mjölkrobot.
Vi fick en trevlig pratstund om att vara ung lantbrukare och de investeringar och det mod som krävs för att ta över ett lantbruk. Vi tog en sväng i ladugården också och jag fastnade naturligtvis hos kalvarna som var bland de mest nyfikna jag sätt. Den här bilden är tagen under mycket skratt eftersom både jag, fotografen och min telefon blev utsatta för ett gäng nyfikna och kladdiga kalvar med långa tungor.

Inga kommentarer: