tisdag 29 maj 2012

Budgetkonferens

Vid den här tiden varje år samlas landstingsalliansen i Västmanland för att hålla budgetkonferens, så även denna helg.
Genom ett strålande Västmanland som lystes upp av vårsolen begav vi oss till Ramnäs. Vår alternativa budget gicks igenom och debatterades internt innan den nu i veckan ska läggas på landstingsstyrelsens bord.

Vi moderater träffades lite extra för att prata ihop oss och lära oss mera om bland annat socialmedier. Frida Jakobsson som är partiets nya media guru kom och pratade om hur vi blir effektivare. Jag kan bara konstatera att jag har mycket kvar att lära och mycket kvar att göra. Ska ge det här med Twitter ett nytt försök och ni hittar mig där som ÅsaCoenraads, inte helt otippat kanske.



Efter landstingskonferensen gick jag och fullmäktige kompisen Sverre Royen Linton ner till Västerås City där MUF Västmanland höll vårutbildning med förbundsordförande Erik Bengtzbo.
När Erik såg mig tittade han på mig och frågade, vad har du gjort för vettigt idag. En riktigt bra fråga som man ibland glömmer bort svaret på. Det är allt för enkelt att förbruka en dag på sammanträden utan att reflektera till vad man håller på med och varför. Det är tur att vi har ett ungdomsförbunds som ständigt påminner oss om varför vi håller på med politik. Det handlar om förändring och se samhällsproblem.


Inga kommentarer: